troutskin

troutskin

lördag 2 november 2013

Höstmörkret...

...ligger som ett lock över ens sinne och man har lite svårt att hitta glädjeämnen i vardagen.Men snart kommer snön, och allt blir så mycket ljusare.

Ja vad har då hänt sedan senast?? Mitt engagemang inom Orsa Fiskevårdsområde fick en notis i en lokal kommuntidning. För ett par månader sedan så skrev jag ett blogginlägg(130824 Respektlösheten mot naturen) om all jävla skit som slängs i naturen. Efter det inlägget så mailade jag ett par kommunala politiker och miljökontoret. I det mailet beskrev jag vad jag sett och gjort under min bevakningsrunda. Skickade även med ett par bilder. Och detta slutade med en notis i tidningen.

 
 
Vad har hänt mer då?? Fiskat under höstmånaderna har jag faktisk aldrig gjort, jag läser på många forum hur lyckade andras höstfisketurer har varit, men likt förbannat kommer jag själv inte ut. Varför?? Ja det är ju så att man har ett annat intresse som står för dörren under höstmånaderna, nämligen Jakten. Älgjakten är närmast klar för iår(har en kalv kvar) och snart är siktet inställt på toppfågeljakt med skidor som står på tur.

Sedan får man ju inte glömma Fiskekryssningen som går av stapeln nästa fredag(8/11), det ska bli riktigt roligt. Hoppas att få träffa många goa fiskegalningar på den båten.

Skitfiske på er så hörs vi!!

//Fredrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar