troutskin

troutskin

lördag 21 juli 2012

Dammån nästa.....får vi hoppas.

Håller på att planerar en dagstripp upp till Dammån i Hallen,Jämtlands län.
Resan kommer nog bli av i slutet av Augusti. Som det ser ut nu så kommer vi bli ett gäng
goa gubbar från Orsa som sticker upp för lite fiske.

Inför denna resa har jag bundit upp några varianter av Dammåflugan.
Dessa skall förhoppningsvis locka en fin öring till hugg.

Denna fluga ska likna originalet. Flugan är bunden på en dubbelkrok
Stl 8 från Mustard.

Här har jag använt mig av en enkel laxkrok Stl 3.

När jag har bundit dessa flugor har jag använt mig av en ny "leksak" som jag har beställt ifrån Tjeckien. En Turbo Spinning Block från Siman(www.siman.cz)


Med detta verktyg så kan man göra färdigdubbade kroppar till dina nymfer och streamers.
Varför inte torrflugor?? Man använder sig av tunn koppartråd och detta som ni vet tillför tyngd.
Har provat Spinning Blocket nu en liten stund och kan bara säga som så att det är ett fantastiskt verktyg och det är bara din fantasi som kan sätta stopp.


Skitfiske på er så hörs vi

//Fredrik


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar