troutskin

troutskin

lördag 2 mars 2013

Flugbindning

Inte för att jag är den mest aktive flugbindaren, men jag har lyckats få ihop ett gäng ändå. Det har blivit några förtyngda nymfer och några öringflugor. Här nedan ser ni några utav mina kreationer.




Har experimenterat lite med färgererna. Så vi får se under våren vad öringen tycker. Har som sagt bundit lite förtyngda nymfer också men min lille kamera klarar inte av att zooma in på dessa.

Tänkte jag skulle nämna lite om flugbindargänget i Orsa: Vi är ett gott gäng flugfiskare som träffas varje Söndag kl:18 i Scotts utbildningslokaler på Dalargatan 1 i Orsa.
Vi snackar flugbindning,fiske,fiskevård och entomologi(läran om insekter).
 Och så blir det en hel del skitsnack också med en stor dos av humor. Alla som är intresserad att komma och lära sig att binda flugor,snacka fiske eller ta en kopp kaffe med oss är hjärtligt välkomna.
Hoppas att kunna se dig där snart.


Skitfiske på er så hörs vi

//Fredrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar