troutskin

troutskin

lördag 24 augusti 2013

Respektlösheten mot naturen.

Det är inte första gången som jag skriver om svineriet i våra skogar. Har nu under hösten gjort en ny vända och städat upp efter så kallade "naturmänniskor" . Och jag inte ensam om att förundras över människors totala respeklöshet mot våran  natur. Folk verkar fullkomligt skita i vad som händer med omgivningen om man slänger plast,ölburkar och en gångsgrillar. Dessa jävla engångsgrillar! de borde ta mig fan förbjudas.

Har en längre tid följt diskussionerna på diverse sociala forum och jag blir bara förbannad över alla rapporter om allt skräp som slängs. Om man orkar bära med sig allt ut i skogen så kan man ta mig fan bära hem skräpet också, men inte då släng de över axeln så är det någons annnans problem.

Nedan ser ni några bilder som jag tagit på allt jag har tagit hand om.



Dessa jävla engångsgrillar!!
Ett tiotal soppåsar slängda rätt ut i skogen.
Före
Efter












Några utav bilderna ni ser har jag skickat till valda instanser på Orsakommun, och där förklarat för dem vad jag tycker och tänker om detta med skräpet. Jag har fått ett svar också där de skall ta med bilderna som jag tagit och förhoppningsvis kunna komma fram till en lösning ang. nerskäpningen.

Men nu är det ju så att det ligger faktiskt inte på kommunen att plocka upp efter oss, utan det ligger på var och en utav oss. Vi måste börja tänka om, börja ändra på vårat beteende. Jag vet att vi är många som faktiskt tar med oss avfallet hem, men tyvärr är det en liten klick av idioter som fortfarande envisas med att slänga skräp i naturen och det är dem vi måste ändra på.



En passande skylt som borde sitta lite överallt.

 Allt skräp ni ser har jag plockat upp och slängt på återvinningsstationen i Orsa.

 Nä nu ska jag ta vara på det fantastiska höstväder vi har idag och gå ut och njuta.

Skitfiske på er så hörs vi

//Fredrik

2 kommentarer:

  1. Titanium Tail Stud | Stainless Steel
    The Titanium Tail Stud is งานออนไลน์ an ultra-modern twist on our aftershokz titanium classic stainless steel design with a simple twist. With a citizen promaster titanium smooth black titanium rings surface, the blade is crafted with all of $54.95 · smith titanium ‎Out of stock

    SvaraRadera