troutskin

troutskin

måndag 8 september 2014

Härliga Härjedalen!!

För ett tag sedan åkte jag och min bäste vän tillika fiskebroder Jouni iväg till Härjedalen för utforska ett nytt vatten som Jouni hade fått nys om. Vi hade ett dygn till förfogande att utforska detta nya vatten, och vi blev inte besvikna. Ån flyter fram så vackert vid fjällets fot och öringarna vakade som aldrig förr. Under det här dygnet vi var där så lyckades vi lura upp mellan 30-40 öringar(C&R) i stekpanne825-30cm) storleken. Tyvärr så hittade vi inte på deras större släktingar men vi skall helt klart komma tillbaka vid en annan tidpunkt under sommar halvåret. Man måste ge ett nytt vatten ett par chanser för att verkligen få en klar bild vad vattnet har att erbjuda.



Efter detta besök i Härjedalen har jag även kommit igång med höstfisket på gädda!! Och detta med flugspöt så klart!.







 
 
 
 
Besöka gärna min Facebook-sida för att kunna följa mina  fortsatta fiskeäventyr!! Glöm inte att trycka på gilla-knappen!!

Skitfiske på er så hörs vi!!

//Fredrik                         



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar