troutskin

troutskin

tisdag 24 april 2012

Japaner,japaner,japaner....

Har lilla Orsa invaderats av japaner?? Nä så illa är det inte,efter jobbet åkte jag hem och packade bilen och for iväg till Oreälven och Japanforsen. Japanforsen är en liten hotspott på sommaren när det gäller Harrfiske, så jag tänkte prova nu tidigt på våren och se hur fisket är.
 Mycket med vatten i rörelse,inga synliga insekter på ytan så jag började med att fiska med tjecknymfer. Sökte igenom hela forsen med med nymfen utan något hugg. Iof så är hela grejjen med tjecknymffiske är nytt för mig så det är något som jag har tänkt att lära mig mer om. Efter nymfen så gick jag över till streamerfisket.  Körde med en streamer som heter eller kallas för pinupan, en färgglad fluga. Ingen fisk idag heller.
Ja man e väll lite för het på gröten när det gäller att få komma ut å fiska,men herre gud man har ju legat i dvala hela vinter ju. Men det skiter jag i, jag får komma ut i naturen och det är det viktigaste tycker jag.Tillbringade ett antal timmar i solen och fågelkvittret, en underbar kväll.

Skit fiske på er, så hör  vi.

//Fredrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar