troutskin

troutskin

måndag 23 april 2012

Premiärfiske

Så var det då dags.I lördags kunde jag inte hålla mig längre,snön vräkte ner och det var tre grader varmt ute. Jag var bara tvungen att fara upp på skogen och fiska. Jag har sedan ett tag en nytt spö som jag inte hade fått prova riktigt än. Jag har skaffat mig ett nytt TFO TiCrX #6 9f  spö som jag köpte på Capricorn i Borlänge. Jag får säga att jag är nöjd än så länge har ju inte fått testat det helt och hållet.

 Nog om detta, det märks att man e lite ringrostig efter vinterns uppehåll, man har liksom inte fått iordning på sin prylar. Man hittar inte sina saker, å glömmer osv. Och i mitt fall så glömde jag tafsmaterialet och det märkte jag ganska snart efter att ha satt den första fluga i ett träd. Så det var bara att vända om och hämta dessa. men efter att hämtat tafsarna så flöt allt på, Besökte Unnån, Oreälven och Djupån det var skönt att åter se dessa pärlor till fiskevatten efter vinter, Om jag fick någon fisk?? Nä det fick jag inte och det hade jag inte räknat med heller. Det var bara skönt att få komma ut....

//Fredrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar