troutskin

troutskin

tisdag 5 juni 2012

Kvällstur

I mellan regnskurarna lyckade solen titta fram, och just i de ögonblicket bestämde jag mig att plocka ihop min utrustning och dra till Oreälven. Redan innan visste jag att vattenflöderna kommer vara höga och fisket kommer med detta va trögt.

Solens värmande strålar lyckas klämma sig igenom det regntunga molnen,fåglarna kvittrar sig hesa och luftfuktigheten är på 100%. Vilken kväll, helt underbar.

Tar mig upp till Fredshammar vid Oreälven. Som jag misstänkte innan så var vattföderna höga men sjunkande. Tacklar spöt och knyter på en brun tjecknymf. Hade tänkt att gå efter kanten och prova djupkanterna. Kastar snett utåt och låter nymfen driva in mot kanten. Ingen fisk. Misstänker att fisken står rätt djupt och jag har en för lätt nymf på. får nog ta och binda ett ankare till nymf så man snabbt kommer ner till botten i den strida strömmen. Jaja så var det med det. Inget mer att rapportera.

Skit fiske på er så hörs vi.

//Fredrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar