troutskin

troutskin

onsdag 30 maj 2012

25/5 Trassel från helvetet

Fredag eftermiddag, vad göra??  Gå på groggen??  Nä inte jag inte, snackade ihop mig med min fiskebroder Magnus och vi bestämde oss för att ta en tur upp åt Unnån till för att prova fiske lyckan. Vatten flödet är helt ok men man vet aldrig med Unnån för den kan vara svår.
Väl på plats så sätter vi igång att fiska. Börjar med att trassla in tafsen runt spöt sedan sättar man fluga i ett träd ett par gånger. Men sen The Grand Finale.....Trasslet från HELVETET. Jag lyckas med att få en knut på polytafsen som samtidigt trasslar ihop sig med kastlinan. Att jag inte fick psykbryt när jag stod där vid vattnet.....
Men med lite: måtte djävulen ta alla..... och satan djävlar.....så löste jag upp detta trassel också. Så var det bara att återgå till fisket.
Under kvällen körde jag med nymfer och superpuppor lyckades få ett par små harrar men det var allt.
Vi avslutade kvällen tidigt för regnet hängde i luften och det blåste en del.

Skitfiske på er, så hörs vi

//Fredrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar