troutskin

troutskin

lördag 13 juli 2013

En kväll i Älvdalen

De e ju väldigt konstigt att man aldrig har tagit sig tid att åka till Älvdalen å fiska när man bor så nära.
Jag har nu bott i Orsa i snart sju år och har tills nu inte lyckat pallra mig i väg till dalen för att fiska. De e ju bara dryga fyra mil dit. Men man har haft fullt upp att lära sig hemmavattnen så det kan nog varit så att man har inte ens funderat på att åka upp dit. Men nu var det dags.

Hur var då fisket? ja du! Vi kunde nog inte ha träffat så fel som häromdagen. En isande nordan drog över norra dalarna samt höjt vattenstånd gjorde sitt.De va helt stendött på ytan.
Det kändes lite bittert,hade liksom sett framemot lite torrflugefiske efter vakande harr.Men icke.

Det blev till att tackla om till nymffiske. Hade lite känningar men inga riktiga hugg.Martin som var med mig denna kväll sa att det har aldrig varit så dött som nu när vi var där.Och Martin är i dalen ofta å fiskar. Ja ja nog om detta. Det blir fler gånger som man åker dit och då får man hoppas på bättre förutsättningar.

Nu skall jag börja packa ihop mina fiskeprylar för imorgon bär det av norrut, närmare bestämt till Ammarnäs. Är alltid lika kul att komma dit.

Skitfiske på er så hörs vi.

//Fredrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar