troutskin

troutskin

onsdag 30 maj 2012

27/5 Österdalsälven nästa

Söndags eftermiddag så satt jag åter med Magnus i bilen och var på väg ut för att fiska, denna gång bar det iväg till Österdalsälven och en sträcka mellan Säs och Mora.Platsen kallas för Öve tror jag.
Den här gången så hade jag tänkt testa Tjecknymf. Ojojojojojoj, sicket jävla fiske jag hade. Jag drog harrar efter harrar. Inom en 10 min period drog jag 3st harrar på cirkus 30-35cm totalt så fick jag 7st harrar i samma storlek. Jag hade en brun/mörkbrun nymf med rosa rygg i stl 14. Testade även en med grön/brun med rosa rygg i stl 14, men det var inget som fisken föredrog. Efter ett par timmar så dog fisket ut helt. Varför? Jo Fortums fi***rna bestämde sig att köra igång Spjutmo kraftstation. Vi provade lite längre upp men det gav inget dessutom var det det rätt svårt att vada där. det var djupare och större och halare stenar. Och jag har dålig erfarenhet av stora hala stenar så jag var väldigt försiktig.



Skit fiske på er så hörs vi

//Fredrik



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar