troutskin

troutskin

måndag 7 maj 2012

Äntligen isfritt

Skogstjärnen är äntligen isfria.
Nu börjar jakten på de listiga brunöringarna och de skygga rödingarna.




Är så fruktansvärt laddad inför denna säsong, det går inte riktigt att beskriva, men ni som vet vad jag pratar om vet hur jag känner.
En anledning att jag känner som jag gör kan ju vara det att vi är ett gäng flugfiske tokiga gubbar här i Orsa som har träffats 2 ggr i veckan och bundit flugor,snackat fiske osv.

Idag så band jag på en lite fjädermygga stl 14. Fick inte med mig någon tafs i mindre diameter så det fick duga med 0,16, kanske i största laget men det fick duga. Hur gick då fisket?? Inge vidare faktiskt. Såg förvisso en del flugfän i luften med inga livstäcken från fiskarna.
 Åkte runt och provade en del småtjärn där jag har fått lite indikationer från andra fiskare i byn att här kan det finnas fin öring och röding.

Det kommer en morgondag oxå,så om det är finväder så är risken rätt stor att jag tar en tur till tjärnen igen. då med mer tafs alternativ. Man har även haft turen att se en brunbjörn i full kareta över vägen där jag for fram likt en wrc-förare i min fiat. :)


Skitfiske på er så hörs vi.

//Fredrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar