troutskin

troutskin

tisdag 8 maj 2012

Kan inte sitta still....

De går bara inte,att sitta hemma och dega när solen skiner,fåglarna kvittrar och man vet att tjärnen uppe på skogen är isfria.
Sagt och gjort efter jobbet drog jag hem och brassade käk, slängde i mig maten och drog till skogs.
Idag så prövade jag ett så kallat "hemlig" tjärn. Det såg lovande ut.På med 0.14 och en fjädermygga.
Vad händer då?? Jo efter ett par kast kommer vädens vindpust som aldrig vill sluta. Och där jag står är det enda stället runt tjärn som går att fiska fluga ifrån då det är någorlunda fritt bakåt.
Efter att fått flugan upp i tallarna för många ggr ger jag upp.
En sådan här underbar kväll kan man inte vända om, bestämmer mig för att utforska lite nya vägar inom Orsa fvo. Det blev cirkus 15 mil på grusväg idag. Det var mycket med tjäderhönor eftervägen.

Imorgon så är det dax att träffa gubbarna och binda flugor och snacka skit som vanligt. Då skall jag försöka binda upp lite mer fjädermygg i olika mönster.


Skitfiske på er så hörs vi

//Fredrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar