troutskin

troutskin

tisdag 1 maj 2012

Nästa generations sportfiskare

Nu under valborgshelgen så har våren och solen visat sig från den bästa sidan. Och då kan man inte sitta inne och dega. Frågade min dotter om hon ville sticka iväg och fiska, hon var inte svårövertalad om jag säger så. Målet under helgen var Lintjärn ett P&T vatten i Orsa som är lättåtkomligt och familjevänligt.

 På söndagen när vi åkte dit så kan man säga att det var knôkefullt runt Lintjärn Men jag och Elsa hittade en lucka som vi tog i beslag. Vi riggade ett spö med kastflöte som vi agnade med räka. Tyvärr så var inte lyckan med oss denna dag och tålamodet på junior tog slut efter tre timmars mete. Så vi avslutade dagen och åkte hem.

Idag den första maj så gjorde vi ett nytt försök fast denna gång körde vi med powerbate. Men inte idag heller hade vi någon tur  tyvärr. Men idag så var vi helt själva vid tjärnen. Kan ju bero på att folk kanske var lite tunga i huvudet idag ;)) .

Att fiska med barn handlar inte till 100% om att fiska. Jag tycker att allt runt omkring fisket måste vara roligt också. Ta med fika,eller korv att grilla. Gör hela grejjen till en rolig upplevelse, det finns så mycket att upptäcka runt och i vattnet. Så som sagt tidigare, ha skoj när ni fiskar med barn. Om man försöker vara seriösfiskare kring barn ja då tror jag att det inte vill följa med nästa gång.
Upplevelsen är viktigare än själva fisket,

Skitfiske på er, så hörs vi

//Fredrik


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar