troutskin

troutskin

tisdag 22 maj 2012

Visst nappar det...

...men inget som man kan skryta om. Kunde smita iväg ett par kvällar under helgen som vart och gå på jakt efter havets silver,Havsöringen. Jag fick ett par öringar men inte i rätt storlek.


Det fanns även andra arter som var sugna på att smaka på min läckra fluga bl a Smörbult och sej.

Men men man kan inte alltid ha turen med sig och pricka rätt. Men allt tydde på att det skulle vara rätt, solsken och sydlig vind men nää. inte nu. Vi hade iallafall en riktigt skön kväll ute på tjörn.

För att sammanfattade det hela så är området runt Tjörn riktigt spännande områden att utforska.Områden på och runt tjörn som jag hann testa var Inloppet till Klädesholmen där jag fick en lite öring men här har det setts stor lax och öring som jagar småfisk i lampskenet från ön.Området kring Flatholmen och Stockevik är giftigt område för öring. Här kommer det rapporter om stor öring som tagits på garn.(tyvärr). Men det hindrar inte en annan att fösöka igen nästa år. Vill också tipsa om Stenungsön och området nedanför tjörnbron,

Nä nog om detta. nu till helgen så ska jag ta mig upp till skogen och åter igen testa nya vatten. Rapport om detta kommer senare.

Skitfiske på er så hörs vi.

//Fredrik









3 kommentarer:

  1. Skitfiske på dig!

    SvaraRadera
  2. Kom med lite rapporter om tjecknymffiske i Dalälven! ;)

    SvaraRadera